علت برفک زدن یخچال بدون برفک چیست؟ + ۸ راه جلوگیری از برفک زدن یخچال که باید بدانید!

برفک زدن یخچال

یخچال‌ها یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در بین لوازم خانگی محسوب مي‌شود. امروزه امکان استفاده از یخچال‌ها با برندهای مختلف وجود دارد، اما یک مشکل همواره پابرجا بوده و آن برفک زدن یخچال است. شناخت علت برفک زدن یخچال از جمله مواردی به شمار می‌آید که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

یخچال‌ها نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است با مشکلات گوناگونی روبه‌رو شوند، اما به طور قطع می‌توان بیان کرد که همه ما حداقل یکبار با مشکل برفک زدن یخچال مواجه شده‌ایم. در واقع، حتی یخچال‌هایی که با عنوان ضد برفک فروخته می‌شوند، نیز ممکن است به این مشکل دچار شوند.

برفک می‌تواند تأثیر بسیار بدی روی کارکرد یخچال بگذارد و منجر به افزایش انرژی مصرفی دستگاه شود. همین امر ما را بر آن داشت تا در این متن به طور کامل در مورد برفک زدن یخچال با شما صحبت کنیم. ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

علت یخ زدن داخل یخچال بدون برفک

یخ زدن داخل یخچال بدون برفک

یخچال‌های ضد برفک یا بدون برفک به نحوی طراحی شده‌اند که میزان برفک تولید شده در آن‌ها به شکل مناسبی کاهش یافته باشد، اما این به معنای آن نیست که درون آن‌ها دچار یخ‌زدگی بیش از حد نمي‌شود. علت برفک زدن یخچال‌ عادی با این نوع یخچال‌ها تفاوت‌های خاصی دارد. در واقع، باید برای حل این مشکل به سراغ بررسی قطعات جزئی‌تر دستگاه برویم.

به عنوان نمونه، یکی از اصلی‌ترین دلایل موجود در این زمینه، خراب شدن لاستیک درب یخچال است. این لاستیک یک نوع لاستیک مگنتی به شمار می‌آيد که می‌تواند مانع از ورود هوا به درون یخچال شود. قاعدتاً وقتی که این لاستیک با مشکل خاصی روبه‌رو شود، به علت کیپ نبودن فضای درون یخچال، دستگاه باید نیروی بسیار زیادی را برای خنک‌سازی محفظه‌های خود به کار گیرد.

همین مورد به‌ مرور زمان منجر به یخ زدن بیش از حد یخچال می‌شود؛ بنابراین، اولین موردی که در رابطه با این دستگاه‌ها باید به آن پرداخت، ‌خراب شدن لاستیک درب است. خوشبختانه یخچال‌های بدون برفک نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و معمولاً با چنین مشکل خاصی روبه‌رو نمی‌شوند. گفتنی است یکی از علل اصلی لرزش ماشین لباسشویی هم، خراب شدن لاستیک درب دستگاه است.

برای حل مشکل مذکور نیز باید لاستیک درب دستگاه را به طور کامل تعویض کرد که خود دارای برخی مراحل ویژه است. با توجه به این موارد باید بیان کرد که حتی اگر یخچال بدون برفک شما دچار یخ‌زدگی شد، نباید چندان نگران باشید؛ زیرا راهکارهای مختلفی برای تبدیل یخچال برفکی به بدون برفک وجود دارد.

 

علت برفک زدن یخچال بدون برفک

علت برفک زدن یخچال‌ هایی که به آن‌ها بدون برفک گفته می‌شوند، نیز باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان به عمق مشکل پی برد. از آنجایی که برفک زدن یخچال به موتور فشار بیش از حد وارد می‌کند، این مورد می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را برای دستگاه‌ به همراه داشته باشد.

یکی از دلایل موجود در این زمینه که باید به آن اشاره کنیم، تنظیم نادرست دمای یخچال است. متأسفانه بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که تنظیم دما به هر نحوی قابل انجام است و دمای دستگاه را بدون توجه به نکات مهمی همچون محل قرارگیری یخچال، نوع یخچال، آب و هوای محیط و … تنظیم می‌کنند. طبیعتاً اگر درجه یخچال به شکل مناسبی تنظیم نشده باشد، شاهد برفک زدن یخچال‌ها خواهیم بود.

برای تنظیم صحیح درجه یخچال باید حتماً به کلیه فاکتورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، توجه داشته باشید. به عنوان نمونه، درجه مناسب برای یک یخچال که در محیط آشپزخانه قرار می‌گیرد، با یخچالی که در یک فروشگاه جای گرفته است، قطعاً متفاوت خواهد بود. در صورتی که اطلاعات کاملی درباره چنین موضوع مهمی ندارید، از کارشناسان مجرب راهنمایی بگیرید. برای مشکلات دیگری همچون علت صدای یخچال نیز می توانید با کارشناسان مشورت کنید.

به طور کلی باید بیان کرد که عدم تنظیم صحیح درجه دستگاه می‌تواند علت برفک زدن یخچال ‌های ضد برفک باشد. خبر خوب آن است که در صورت تنظیم مناسب درجه می‌توان از بابت عدم برفک زدن دستگاه برای مدت‌های طولانی اطمینان خاطر داشت و بدون مشکل خاصی از یخچال استفاده کرد.

دلیل برفک زدن یخچال

دلیل برفک زدن یخچال

به طور کلی، هشت علت برفک زدن یخچال را می‌توان مورد بررسی قرار داد. هر یک از این موارد دارای شرایط و راهکارهای منحصر به فرد خود هستند. در پاره‌ای از مواقع، امکان دارد دو یا سه مورد به شکل هم‌زمان رخ دهند. طبیعتاً این موضوع منجر به دشوارتر شدن تعمیر یخچال و حل مشکل برفک زدن آن می‌شود. این هشت دلیل عبارت‌اند از:

  • خرابی بخش ترموفیوز: این بخش کنترل‌کننده هیتر دستگاه است.
  • خرابی بخش سنسور دیفراست: این سنسور وظیفه ارسال دستور یخ‌زدایی را بر عهده دارد.
  • آسیب دیدن برد کنترل دستگاه: خرابی برد دستگاه می تواند علت بوق زدن یخچال دوو نیز باشد.
  • آسیب دیدن المنت موجود در یخچال: المنت همان بخش هیتر و گرم‌کننده است.
  • عدم کارکرد صحیح بخش ترموستات: این بخش وظیفه تنظیم دمای دستگاه را بر عهده دارد و در صورت مشکل داشتن ممکن است منجر به خنک نکردن یخچال شود.
  • عدم تراز بودن یخچال
  • خراب بودن دریچه دمپر: دمپر باز و بسته می‌شود تا هوا در گردش قرار بگیرد. خرابی این قسمت ممکن است باعث گرم شدن داخل یخچال نیز بشود.
  • خراب بودن تایمر مخصوص یخ‌زدایی: این تایمر یخ‌زدایی دستگاه را در زمان مشخص انجام می‌دهد.

علت برفک زدن یخچال اسنوا

یخچال اسنوا

برفک یخچال های شرکت اسنوا می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، اما به طور کلی، از متداول‌ترین علل این رخداد در یخچال‌های اسنوا باید به مواردی همچون خراب بودن تایمر مخصوص یخ‌زدایی و همچنین عدم تراز بودن دستگاه اشاره کنیم. تایمر مخصوص یخ‌زدایی وظیفه دارد تا در یک بازه زمانی مشخص نسبت به از بین بردن برفک‌های موجود در یخچال اقدام کند.

چنانچه این بخش خراب شده باشد، عمل یخ‌زدایی در بازه‌های مشخص صورت نمی‌گیرد و نتیجه آن چیزی به جز برفک زدن شدید دستگاه نیست. در برخی از یخچال‌های اسنوا این امکان وجود دارد که کاربر به شکل جداگانه این بخش را فعال و یا حتی زمان آن را تنظیم کند. این یک راهکار عالی برای حل مشکل مورد نظر است.

تراز نبودن یخچال نیز ممکن است در این نوع دستگاه‌ها مشکل‌ساز شود. همان‌ طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین موارد در زمان نصب یخچال، اطمینان از تراز بودن آن است. اگر این امر صورت نگیرد، یخچال نمی‌تواند به شکل عادی به فعالیت خود ادامه دهد و در نتیجه، یخچال شروع به برفک زدن می‌کند.

حل هر دوی این موارد بستگی به مدل یخچال و همچنین نحوه قرارگیری آن دارد. در بسیاری از موارد، با بررسی همین دو عامل می‌توان علت برفک زدن یخچال اسنوا را تعیین و سپس نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد. حتی برای رفع چنین مشکلاتی یا شکلاتی مثل یخ نساختن یخچال اسنوا بهتر است از کارشناسان خبره کمک بگیرید.

علت برفک زدن یخچال امرسان

مهم‌ترین علت برفک زدن یخچال‌های شرکت امرسان را می‌توان خراب شدن المنت دستگاه دانست. المنت همان بخشی از یخچال محسوب می‌شود که وظیفه دارد در صورت برفک زدن، سریعاً میزان دمای درونی دستگاه را افزایش دهد تا شاهد تجمع یخ‌زدگی نباشیم. المنت‌ها در یخچال‌های مختلف اندازه‌ها و توانایی‌های گوناگون دارند و نباید همه آن‌ها را یکسان دانست.

یخچال امرسان

چنانچه المنت خراب شده باشد، روند برفک‌زدایی به شکل مناسبی صورت نمی‌گیرد. خراب شدن المنت در یخچال‌های امرسان در مدل‌های مختلف دیده می‌شود و برای حل آن باید حتماً نسبت به تعویض یا تعمیر این بخش اقدام کرد. این موضوع یک امر کاملاً تخصصی به شمار می‌آید و به جز کارشناسان ویژه هیچ کسی توانایی انجام آن را ندارد.

علت دیگر برفک زدن یخچال‌های امرسان، خراب شدن سنسور دیفراست است. این سنسور وظیفه دارد تا در زمان افزایش میزان برفک، دستور یخ‌زدایی را به برد دستگاه و سپس به المنت برساند. خود کلمه دیفراست به معنای یخ‌زدایی است و همین امر کارکرد کلی آن را مشخص می‌‌کند. سنسور دیفراست معمولاً به سادگی خراب نمی‌شود، اما در صورت آسیب دیدن، کل روند یخ‌زدایی دچار مشکل خواهد شد و مشکلات دیگری همچون آب دادن یخچال نیز بوجود خواهد آمد.

برای رفع مشکلات مربوط به سنسور دیفراست نیز دو راه در پیش روی ما قرار دارد. در این حالت، باید سنسور را به طور کامل تعمیر کرد و یا به تعویض آن پرداخت. کارشناسان حوزه تعمیر یخچال‌ به خوبی با هر دوی این موارد آشنا هستند و می‌توانند بهترین گزینه ممکن را به اطلاع شما برسانند.

یکی دیگر از علت های برفک زدن یخچال اسنوا، خراب شدن دمپر هوا می باشد که در قسمتی از سایت snwposhtiban درباره آن آمده است:

علت برفک زدن‌ یخچال فریزر اسنوا در برخی از مواقع ایجاد مشکل در ساختار فنی دمپر هوا است، دمپر هوا یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال فریزر اسنوا بوده که می‌تواند جریان هوای فن اپراتور را متعادل و باعث کنترل سوپاپ یخچال باشد‌. با وجود اختلال در عملکرد این قطعه هوای سرد درون فضای یخچال از بین رفته و برفک ایجاد می‌شود.

قبل از پرداختن به ادامه مطلب پیشنهاد میکینم ویدئوی زیر از شرکت گلدیران در رابطه با علت برفک زدن یخچال را مشاهده کنید:

ترفند جلوگیری از برفک زدن یخچال

جلوگیری از برفک فریزر

حال که با انواع علت برفک زدن یخچال آشنا شدیم، بهتر است به چند ترفند مهم برای تبدیل یخچال برفکی به بدون برفک اشاره کنیم که می‌توانند به ما کمک کنند تا دیگر شاهد چنین مشکلی نباشیم. یکی از ترفندهای بسیار مناسب و کم هزینه، تعویض کردن نوار مگنتی دور درب یخچال به شکل سالانه است. این نوار با مرور زمان توانایی خود را برای کیپ نگه داشتن درب از دست می‌دهد و به همین دلیل، بهتر است هر سال عوض شود.

مورد دیگراز ترفند جلوگیری از برفک زدن یخچال ، تنظیم کردن تایمر یخ‌زدایی یخچال به شکل صحیح است. برای این کار به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. به طور معمول، اطلاعات بسیار خوبی در این رابطه در دفترچه راهنمای یخچال آورده شده است.

کلیه راهکارهای مربوط به حل مشکل برفک زدن یخچال توسط تعمیرکاران معتبر قابل انجام است. اگر به دنبال یافتن بهترین تعمیر کار یخچال هستید، می‌توانید از ما کمک بگیرید. همکاران ما با سال‌ها تجربه در این حوزه مناسب‌ترین افرادی به شمار می‌آیند که می‌توانند به شما یاری برسانند.

علاوه بر آن می توانید برای مشکلاتی مانند تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی نیز با همکاران ما در ارتباط باشید.

بد نیست در اینجا اشاره کنیم که برای پاک کردن برفک یخچال راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا به ساده ترین نوع آن اشاره کردیم، در صورتی که میخواهید در این باره بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.

ساده‌ترین و راحت‌ ترین روش این است که درب را باز کنید و منتظر آب شدن یخ شوید. این روش یخ‌زدایی ساده‌ترین و طولانی‌ترین روش است، در عین حال این روش، امن‌ترین روش پاک کردن هم می‌باشد. نگران نباشید، درب را باز کنید و چندین ساعت صبر کنید. همانطور که یخ شروع به آب شدن می کند، آب اضافی را با یک اسفنج یا یک حوله جمع کنید. همچنین می‌توانید با قرار دادن حوله‌های قدیمی روی زمین به جذب آب کمک کنید.

جلوگیری از برفک زدن یخچال

سخن پایانی

اگرچه یخچال‌ها به عضو مهمی از لوازم خانگی ما تبدیل شده‌اند، اما ممکن است با مشکلات مختلفی نیز روبه‌رو شوند. یکی از این مشکل‌ها مربوط به برفک زدن دستگاه است که دلایل مختص به خود را دارد. همه این دلایل باید به شکل جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند.

علت برفک زدن یخچال در برندهای گوناگون کاملاً متفاوت است. به همین دلیل، تنها کارشناسان مجرب می‌توانند در این رابطه به شما کمک کنند. در واقع، باید حل این مشکل را تنها به کارشناسان معتبر و خبره بسپارید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت خدمات مربوط به تعمیر یخچال در تهران می‌توانید با ما با شماره های ۰۲۱۹۱۰۱۱۱۵۰ – ۰۹۱۰۰۹۳۳۰۰۸ تماس بگیرید تا شما را به طور کامل یاری کنیم.

ویژگی های ممتاز شرکت تعمیراتی سلام تعمیر

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • بازگشت بدون قید و شرط پول در صورت نارضایتی مشتری
  • استفاده از قطعات اصلی و ضمانت دار شرکتی
  • ارائه خدمات در سریع ترین زمان ممکن(۳۰دقیقه الی ۱۲۰ دقیقه بعد از تماس مشتری)
  • پیگیری و نظرسنجی خدمات ارائه شده
  • کادر تخصصی و آموزش دیده با مدرک معتبر
  • رعایت تمامی پروتکل های پیداشتی
  • تعمیرات تخصصی با نازل ترین قیمت حتی پایین تر از نرخ اتحادیه

سوالات متداول

۱. علت یخ زدن داخل یخچال ساید سامسونگ چیست؟

اگر درب‌های یخچال و فریزر به درستی بسته نشوند و هوا به داخل وارد شود، رطوبت هوا در داخل دستگاه یخ زدن را ایجاد می‌کند. همچنین اگر سطح داخلی یخچال یا فریزر شما کثیف باشد، رطوبت و بخار آب روی این کثیفی‌ها تجمع می‌یابد و به یخ تبدیل می‌شود. دمای نامناسب، خرابی در قطعاتی مانند ترمواستات یا مکانیزم تجمع آب از دیگر علت های یخ زدن یخچال می باشند.

برای حل مشکل یخ زدن داخل یخچال ساید سامسونگ، می‌توانید ابتدا مطمئن شوید که درب‌ها به درستی بسته شده و سطح داخلی تمیز باشد. همچنین، تنظیمات دما را بررسی کرده و اگر مشکل ادامه داشته باشد، بهتر است یک تعمیرکار ماهر را جهت بررسی و تعمیر دعوت کنید.

۲. علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا چیست؟

تنظیم دما در یخچال هیمالیا بسیار مهم است. اگر دمای یخچال به اندازه کافی پایین نباشد، غذاها و مواد داخلی به درستی سرد نمی‌شوند و ممکن است یخ زده یا بخار آب ایجاد شود. همچنین یخچال‌های هیمالیا معمولاً دارای سیستم تجمع آب هستند تا آب تجمع یافته به تنهایی تخلیه شود. اگر این سیستم به درستی عمل نکند یا خراب شود، ممکن است آب تجمع یافته به شکل یخ داخل یخچال بماند.

۳- چگونه باعث جلوگیری از برفک زدن یخچال قدیمی شویم؟

برای جلوگیری از برفک زدن یخچال قدیمی پس از هربار باز کردن درب، از بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید، یخچال را بیش از ظرفیت مجاز از مواد غذایی پر نکنید، فاصله ۱۰ سانتی متری یخچال از دیوار را در هنگام نصب رعایت کنید و هر ۶ ماه یا ۱۲ ماه یکبار یخچال را سرویس کنید.

8 دیدگاه دربارهٔ «علت برفک زدن یخچال بدون برفک چیست؟ + ۸ راه جلوگیری از برفک زدن یخچال که باید بدانید!»

    1. بله امکان برفک زدن وجود داره که میتونه علتش داغ شدن بیش از المنت یخچال، پریدن فیوز و … باشه

    1. سلام وقت شما بخیر
      دو نوع یخچال داریم: یخچال برفکی و یخچال بدون برفک؛ یخچال های برفکی به صورت عادی بعد از ۳ الی ۶ ماه برفک میزنن. اما یخچال های بدون برفک یک سیستم دیفراست دارن که هر ۶ ساعت یکبار با جمع اوری رطوبت مانع از برفک زدن یخچال میشه. ایراد در برد یخچال، کار نکردن دیفراست، خرابی سنسور و ترموستات از متداول ترین علت های برفک زدن یخچال دوو میباشند.

    1. درود
      مشکل دیفراست داره تکنسین جهت تعمیر مراجعه کنن شما میتونین با تماس یا ثبت درخواست در اولین فرصت جهت رفع ایراد همکاران ما مراجعه کنن

    1. درود
      یخ زدن موتور غیر عادیه تکنسین جهت تعمیر مراجعه کنن شما میتونین با تماس یا ثبت درخواست در اولین فرصت جهت رفع ایراد همکاران ما مراجعه کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات بلاگ

تماس فوری